10 juli 2009

Mycket snacks och lite hockey?

Det är lukrativt att vara miljöråd.

Förutom den nya fina ordförandeslipsen så har jag under min tid i Bryssel bl.a. fått söta plysch-sälar (med texten "Doomed to die...") från säl-lobbyn, en snidad träskål från svensk träindustri och ett USB-minne med turistinformation från Katrineholms kommun.

Härom veckan fick jag också en hela flamländskt brännvin som tack för en ordförskapspresentation som jag höll på en stor konferens med flämländska folkrörelseorganisationer (antar att flamländska IOGT - om det nu finns någon - inte var inbjudna).

Och idag hittade jag på kontoret en försändelse från organisationen "European Snacks Assossiation" som önskar lycka till med det svenska ordförandeskapet med en stor påse "svenska solchips" från Estrella. Passar ju bra till drinken, kanske.

Undrar just om jag ska meddela skattemyndigheten.